• Hovedpartnere

    Partnere

Lørdag Lør 30 Mars Mar
Søndag Søn 31 Mars Mar
Mandag Man 1 April Apr
Tirsdag Tir 2 April Apr
Onsdag Ons 3 April Apr
Torsdag Tor 4 April Apr
Fredag Fre 5 April Apr
Lørdag Lør 6 April Apr
Søndag Søn 7 April Apr
Mandag Man 8 April Apr
Onsdag Ons 10 April Apr
Fredag Fre 12 April Apr
Mandag Man 15 April Apr
Onsdag Ons 17 April Apr
I dag 19 April Apr
Søndag Søn 21 April Apr
Tirsdag Tir 23 April Apr
Torsdag Tor 25 April Apr
Lørdag Lør 27 April Apr

Jakter ny hovedsponsor for toppliga

Etter inneværende sesong vil eliteserien i ishockey skifte navn. Avtalen med hovedsponsoren Fjordkraft utløper, og Norges øverste ishockeyliga vil derfor få et annet navn neste sesong.

Lover enda bedre publikumsopplevelse
Jakten på en ny hovedsponsor er i gang, forteller, daglig leder i Elitehockey, Cato Cocozza.

– Dette er kjempemulighet for en ny sponsor til å knytte merkevaren sin til en sport som skaper stort engasjement og gode verdier. Klubbene har en viktig rolle i lokalsamfunnet, kanskje særlig med tanke på inkludering. En langsiktig TV-avtale med TV2 er på plass, og nye haller og nye planlagte live-produkter kommer til å gi en enda bedre opplevelse for publikum både på TV og i hall, sier Cocozza.

Fordeler ved å være sponsor
Daglig leder i Elitehockey takker energileverandøren Fjordkraft for et svært godt samarbeid. Det er Janette Bjorøy, markedsdirektør i Fjordkraft, enig i.

Bjorøy ser klare fordeler ved å være hovedsponsor av den øverste ishockeyligaen i Norge.

– Fjordkraft vil takke Elitehockey for samarbeidet og ønsker lykke til i arbeidet med å skaffe en ny hovedsponsor. Fjordkraft-ligaen har gitt oss synlighet gjennom logo-eksponering og et stort antall «mentions» i sosiale- og redaksjonelle medier. I september 2022 hadde Fjordkraft-ligaen nådd en kjennskap på 22 prosent, ifølge Sponsor Insights, sier Bjorøy.

Selve grunnen til at samarbeidet nå avsluttes forklarer Bjorøy på følgende måte:

– Årsaken til at Fjordkraft ikke forlenger samarbeidet er en endring i sponsorstrategi der vi går vekk fra det vi kaller synlighetssponsing, samtidig som vi har igangsatt et program for kostnadsreduksjon. Strømmarkedet har endret seg betydelig siden vi inngikk samarbeidet og vi prioriterer nå å synliggjøre og posisjonere oss som en energirådgiver for kundene våre, sier Bjorøy.

Vil doble interessen
Hockeyen er et moderne og attraktivt underholdningsprodukt som også er Norges nest største publikumsidrett med 600 000 besøkende i løpet av sesongen.

Cocozza har store ambisjoner for utvikling av hockeyinteressen i Norge.

– Vi i forbundet og klubbene har et tydelig mål om å doble interessen innen få år, og flere felles prosjekter er allerede etablert. Norge får muligens VM i 2028, noe som sikkert vil bidra til økt interesse, avslutter Cocozza.

For mer informasjon, kontakt:
Elitehockey: Cato Cocozza, mobil 990 10 624
Fjordkraft: Janette Bjorøy, mobil 913 71 267