• Hovedpartnere

    Partnere

Tirsdag Tir 2 April Apr
Onsdag Ons 3 April Apr
Torsdag Tor 4 April Apr
Fredag Fre 5 April Apr
Lørdag Lør 6 April Apr
Søndag Søn 7 April Apr
Mandag Man 8 April Apr
Onsdag Ons 10 April Apr
Fredag Fre 12 April Apr
Mandag Man 15 April Apr
Onsdag Ons 17 April Apr
Fredag Fre 19 April Apr
Søndag Søn 21 April Apr
Tirsdag Tir 23 April Apr

Året som har gått for EHL

Nå er vi i gang med årets romjulshockey, og det er gledelig å se hvordan dette har etablert seg som et velkjent konsept der folk trekker inn i arenaene i julen. Vi ser at det ikke bare handler om sport; folk kommer på kamp også for det sosiale, å være sammen med venner og møte gamle kjente.

En liten oppsummering av året som har gått

Det nye liganavnet EHL har festet seg i løpet av sesongen, og vi har bydd på god underholdning og show, noe som passer "Norges mest underholdende liga" godt. I løpet av året har vi presentert ny logo og struktur, der vi gjør oss attraktive for samarbeid med flere merkevarer. Vi ser frem til flere nyheter allerede i januar .EHL har opplevd en publikumsøkning på hele 20% sammenlignet med samme tid i fjor (snittet pr kamp har økt fra 1865 pr kamp i fjor til 2058 pr kamp i år). Under Hockey Classic på Lillehammer ble det satt publikumsrekord for en enkelt kamp både i EHL (10 348) og Bambusa-ligaen (2 289).

  • Vi viser til økende interesse for ishockey med svært gode TV-tall og publikumstall
  • Ingen annen idrett har hatt den veksten vi har hatt innen kvinne/jentehockey.
  • Styrket merkevaren EHL med ny logo.
  • Gitt oss muligheter for attraktive samarbeid, inkludert Zuccarello Allstargame og andre viktige organisasjoner.
  • Vi bidro i desember til gratis hockeyskole i Tromsø.

Man kan spørre seg hva den økende interessen skyldes. Vi tror det er en kombinasjon av flere faktorer. Vi må bruke anledningen til å skryte av det arbeidet klubbene gjør. De jobber målrettet for å øke interessen og tør å prøve nye ting for å nå nye målgrupper. Fokus på sosiale medier og temakamper er gode eksempler på dette. Jeg var selv til stede i Varner Arena 28. desember. Godt over 3000 mennesker var til stede. Look-a-like-contest, kiss cam og et begravelsesbyrå som sponset Sudden death (kampen endte med overtid). Det er vanskelig å ikke trekke på smilebåndet av et slikt arrangement. Har du vært og sett EHL-hockey i år? Eller sett noen av de "nye arenaene" Varner, DNB eller Jordal? Eller sett hvor fin Eidsiva Arena har blitt? Norsk ishockey har forandret seg; nå kan man spise en bedre middag sammen med noe godt i glasset.

Sportslig har vi hatt en sesong med lag som har stor interesse og gjør det bra. Vi ser hvor tett det er blant topp tre i EHL. Hvilke muligheter har ligaen vår, og hvilke strategiske valg skal vi jobbe ut fra der vi er nå? Samarbeidet og satsningen med TV2 er et viktig bidrag til dette. Det er det merkevarebygging handler om: å forstå nåtiden og bygge for fremtiden. Når ca. 20% av vårt publikum er under 30 år, er det et potensial å bygge videre mot yngre målgrupper og ikke minst de som ikke har vært på kamp før.

Nå jobber vi med hvordan vi kan forbedre dette produktet enda bedre. Vi skal tørre å gjøre noen nye grep og vise oss fra vår beste side. Her er vi alltid åpne for innspill fra folk som engasjerer seg.

Nylig kunngjorde vi et partnerskap med Zuccarello Allstargame på Lillehammer 17.-18. august 2024. Det er allerede solgt over 5500 billetter, så hvis du ikke har sikret deg billett, bør du gjøre det nå. Vi gleder oss til å fronte våre EHL-profiler mot NHL-spillere. https://www.allstargame.no/

Årets julegave fikk vi være en del av:

Elitehockey har gjennom et samarbeid med XXL og Zuccarellostiftelsen bidratt til at hockeyskolen i Tromsø er blitt gratis. Vi er stolte over å bidra til at økonomiske barrierer ikke skal være et hinder i hvert fall for Tromsø hockey. Vi ser hvor stor effekt det har for rekruttering av nye iskrigere. Nord kommer til å bli viktig for interessen av ishockey. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/stor-okning-blant-jenter/16306380/

I løpet av sesongen har vi startet en del viktige prosjekter som vi mener bidrar til å bygge merkevaren opp. For de som lurer på hva vi jobber med om dagen, har vi noen viktige punkter på agendaen:

Vi har et ønske om større kommersielt fokus på terminlisten for neste sesong. Vi har lyst til å kopiere gode ideer fra Hockeyallsvenskaen, der de har hatt stor suksess med "superfredag". Sammen med klubbene kan vi forhåpentligvis lykkes med en forbedret terminliste. Vi jobber også med hvordan vi kan gjøre oss mer attraktive for nye potensielle samarbeidspartnere og stifte allianser som bidrar til vekst.

Avslutningsvis ønsker vi alle en god jul og godt nyttår.